Det är SVÅRT att rida! (varning för långt inlägg!)

Mockade till alla 7 hästar idag och ryktade 5.
Sen red jag Medina, och för första gången i mitt liv fick jag känna att det är riktigt svårt att rida!
Inte för att det gick dåligt, men eftersom Medina är så SJUKT välriden så blev allt fel om jag gjorde minsta lilla fel!
Tog jag lite för mycket i handen fick jag börja om från början, lutade jag mig lite framåt fick jag börja om, hade jag vikten lite snett fick jag börja om osv. Och samtidigt som jag försökte göra allt så perfekt som möjligt så fick jag tänka på att inte spänna mig för det, och ändå inte mesrida osv, osv. 
Sjukt svårt men nyttigt som tusan, och man lär sig verkligen rida till 100% på så välutbildade hästar som Jens hästar!
I alla fall så tog det ett tag innan jag började hitta knapparna på henne
Tillslut satte jag bara ihop händerna, höll dom HELT stilla på kort tygel, och styrde runt, böjde, gjorde skänkelvikningar mm, bara med vikten och skänklarna.
Och JÄVLAR vad fin hon blev!
Fick henne jättelång och låg i formen, och fick henne jättekort i galoppen BARA genom att spänna magen och räta upp mig. Superfin helt enkelt!
Fiiina Mediiina! Älskar hästen! <3



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0